lørdag den 29. maj 2010

Fliser fra Evers

Evers er Danmarks største leverandør af fliser og klinker. De har et meget stort udvalg, og produktkvaliteten fejler ikke noget. Men leveringssikkerheden og det generelle serviceniveau er ringe.

Da vi skulle have klinker til vores nye bad og køkken, blev leveringen over to uger forsinket. Vi ringede flere gange og fik hver gang en ny medarbejder i røret, som ikke kendte noget til ordren. Det viste sig endelig, at klinkerne var kommet hjem til tiden, men Evers havde ikke registreret varemodtagelsen, så de stod på en palle i fire uger og grinede, mens vores murer – og køkken – ventede i den anden ende.

Vi er meget utilfredse med, at vores ordre bliver væk på Evers’ lager, og at skiftende medarbejdere viser sig meget lidt kompetente og hjælpsomme i den forbindelse.

Vi får modsatrettede informationer fuldstændig afhængig af hvilken medarbejder hos Evers, vi får fat i. Der må være noget helt galt med Evers’ ordresystem eller datadisciplin, når den enkelte medarbejder overhovedet ikke er i stand til at se, hvor sagen står.

Derudover har Evers ofte meget lang ventetid på deres telefonbesvarelse, ligesom de konsekvent ikke svarer på de mails, vi sender. Det er muligt, at de registrerer mailen, men det kunne være rart som minimum med en bekræftelse af, at mailen er læst.

Endvidere finder vi det mærkværdigt, at Evers ikke automatisk sender en ordrebekræftelse som tegn på, at ordren er ført ind i systemet.

Forløbet til skræk og advarsel:
  • Vi placerede telefonisk en ordre hos Evers på Sandstone fliser med en estimeret leveringstid på to uger. Dette gav os rigelig luft i tidsplanen for den renovering af køkken og bad, som vi netop havde igangsat i vores nye hus.
  • For at være helt sikre på at ordren var korrekt registreret, ringede vi en uge senere til Evers for at bekræfte pris, art, mængde og leveringstid/sted samt udbede os en ordrebekræftelse, som altså ikke var blevet sendt automatisk. Her blev det også aftalt, at når fliserne var færdige, ville de blive fragtet til vores adresse, så snart vi overførte betalingen.
  • En uge senere fik vi at vide, at fliserne var klar, overførte straks betalingen og afventede herefter fliserne. Et par dage efter ringede en medarbejder til os med beskeden, at Evers havde modtaget pengene, og fliserne var klar - hvad skulle de gøre ved dem? Vi gentog, at de skulle sendes til vores adresse - fragtmanden skulle levere dem i indkørslen. Evers bekræftede endnu en gang, at dette ville ske.
  • En uge efter var fliserne stadig ikke leveret, og vi ringer nu temmelig uforstående til Evers for at høre, hvor de bliver af. Den medarbejder, vi nu får fat i, oplyser, at denne ordre IKKE er på lager og først vil kunne leveres ”om to uger”, da fliserne jo først skal brændes. Ja, men det har vi jo gentagne gange fået at vide, at de vil blive/er blevet til aftalte tid. Den medarbejder, som har udformet ordrebekræftelsen, er ikke på arbejde, og den medarbejder, som vi har i telefonen, kan ikke oplyse, hvad der er sket med vores ordre. Hårdt presset medgiver han, at han da godt vil "gøre os den tjeneste"(!), at give den person, der har bekræftet ordren, besked om sagen, når hun er tilbage på jobbet.
  • Senere samme dag ringer vi igen til Evers og får fat i en tredje medarbejder, som heller ikke kan gennemskue, hvad der er sket med ordren, men som dog er mere forstående overfor problemstillingen og vil ringe tilbage, så snart han ved mere/får fat i sin kollega.
  • En uge senere er vi nået det tidspunkt, hvor vores murer skal i gang med at lægge fliserne, og hele ombygningsprojektet bliver forsinket på grund af Evers' manglende levering. Dette er naturligvis meget frustrerende for os, især da vi har fået bekræftet gentagne gange, at der var styr på sagerne, og derudover har opereret med to ugers tidsmargin for netop at undgå, at projektet forsinkes på grund af materialemangel.
  • Da medarbejderen ringer tilbage dagen efter, er det med meddelelse om, at der er sket en beklagelig fejl, og fliserne ikke er ankommet - vi må vente yderligere to uger med at få dem leveret. Hun lover dog, at hun vil tjekke på lagret en ekstra gang. Da hun flere timer efter ringer tilbage er beskeden nu, at fliserne ER blevet lokaliseret på Evers' lager. Der har de ligget, siden vi først fik besked om, at de var ankommet (ca. to uger tidligere). De kan dog først leveres to dage senere, da de skal "gøres klar til fragt".

Ingen kommentarer:

Send en kommentar